czwartek, 24 lipca 2014

PzKpfw VIII ,,MAUS" Dragon 1:35

Witam ! Odetchnąłem chwilę po M113 i zabrałem się do roboty, tym razem na warsztat trafił Maus. Monstrum zrobiło na mnie ogromne wrażenie, jest strasznie wielki, M113 przy nim jest jak mrówka. Ciężko też mówić tu o jakimkolwiek detalu, maus to po prostu jedna wielka bryła, bez żadnych śrubek, linii podziału itd. itp. Miałem mały problem z układem jezdnym , ale jakoś z tego wybrnąłem. Poprzez wielkość modelu mogłem fajnie poćwiczyć na nim modulacje i cieniowanie. Przy okazji zaciekawiła mnie również historia tego pojazdu. Wyprodukowano tylko dwie sztuki (V-1 oraz V-2), z których pierwsza V-1 nie była w ogóle uzbrojona ani zdolna do działań bojowych, natomiast ta druga , V-2 została wyposażona w działo kalibru 128 mm, była również możliwość montażu potężnej armaty kalibru 150 mm. Po zakończeniu działań wojennych Rosjanie znaleźli kilka niedokończonych kadłubów mausa w zakładach Kruppa. Konstrukcja profesora Porsche była wręcz "ruchomym bunkrem", myślę, iż śmiało można tak właśnie określić ten pojazd. Niestety czasu na warsztat nie było. Pokazuję wam za to zdjęcia :) Malowany tradeycyjnie pactrami, chemia Mig i AK . Wash z czarnej i ciemnobrązowej farby olejnej. Pozdrawiam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz